Medvetenheten, intresset och utbudet av ekologisk öl har ökat lavinartat. Förr blev kvaliteten många gånger lidande och den kompromissen var många bryggmästare helt enkelt inte beredda att göra. Idag har det hänt en massa bra med de ekologiska råvarorna till öl, inte minst med den viktiga malten.
Kuna Ron blandar sekler av traditioner från Panama med modern fransk filosofi och tar romdrickaren på en upptäcksresa – ”till en ny romupplevelse som når själen”.
Det innovativa rommärket hyllar en av Panamas äldsta befolkningar, kuna, som har behållit sin identitet och sina ursprungliga seder till våra dagar. De lever ett harmoniskt liv fritt från de moderna samhällenas organiserade komplexitet och både åtnjuter och respekterar naturens rikedom. Dans, musik, fester och berättelser är viktiga inslag i kunafolkets kulturliv, som förs vidare från generation till generation.
Kuna Ron tillverkas av LookOut Group, en oberoende spritproducent startad 2015 av Christophe Aulner och Bruno Le Merle. Med huvudkontor på Mauritius drivs LookOut Group av att kombinera innovation, smartness och entreprenörsanda med en passion för romtillverkning. I en bred portfölj av brands och stilar ingår Emperor, Canaoak, Kuna Ron och NPK.
Vid introduceringen av Kuna Panama Aged Ron 2018 lanserades en interaktiv kampanj för musik, design och historieberättande, som lockar konsumenterna att dela sina upplevelser genom ett kommunikations- och sociala medier-program.
Allt är precis som vanligt – Galatea kommer alltid med något nytt. Galatea representerar idag (2017) mer än 100 varumärken från cirka 20 länder. Under det gångna året har vi stärkt våra befintliga varumärken, och flera nya med stor utvecklingspotential har tillkommit.