Din order- & leveranskalender
= vald leveransdag
= tillgänglig leveransdag
= beställning lagd
Välj datum för inventering/prisberäkning

Kontakt & hjälp

Här på våra kontakt- och hjälpsidor hittar du svar på de vanligaste frågorna som vi får. Du hittar också kontaktuppgifter till medarbetare hos oss. Det går även bra att kontakta oss via formuläret här på sidan.
Hjälp

Kontakta oss

Tillsammans med er – privatkunder, krogar och Systembolagsbutiker – vill vi på Galatea se till att göra landets dryckeskonsumenter och restauranggäster aningen nöjdare, gladare och lyckligare, så ofta vi kan. Kontakta oss gärna!

Mest frågat just nu


Du ser stopptiden längst upp på startsidan under sökrutan, inköpslistan och favoriter. Här finns information om vilken kund du är inloggad som, vilken leveransdag du har valt samt hur lång tid det är kvar för din beställning.

Ring till kundtjänst eller växeln för det lager som du får dina varor levererade ifrån. De hjälper dig att komma i kontakt med transportavdelningen. 

Växelnummer till våra lager: 

Enköping: 0171-16 63 00 
Halmstad: 035-18 30 00 
Norrköping: 011-20 29 00 
Umeå: 090-17 16 00 

På kontakt- och hjälp-sidan publicerar vi även information om förseningar som drabbar flera kunder (t.ex. på grund av avspärrningar, större sportevenemang och liknande.)

Kontakta vårt ekonomicenter på telefonnummer: 011-25 92 10. 

Gäller frågan felaktigheter i fakturabelopp på grund av fel pris eller fel i leveransen, kontakta kundtjänst.

Sedan augusti 2017 så har inventeringen flyttat in i e-handeln. Dock har vi ännu inte öppnat upp inventeringsmöjligheten för alla kunder, utan det är än så länge enbart de kunder som använde vårt gamla inventeringsvekrtyg "Inventeringswebben" som kan inventera direkt i e-handeln. Här kan du läsa mer om det.

Vi öppnar inom kort upp möjligheten för fler att inventera direkt i e-handeln och återkommer med mer information så snart vi släpper på nya kunder i inventeringsverktyget.

    Vänta kvar, din sida laddas.